به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت)، مهدی رحمتینژاد گفت: توسعه و بهینهسازی نظام پایش و مستند سازی سیستم مدیریت بحران (سامانه سما) از اقدامات مهمی است که انجام شده است.
وی افزود: در این سامانه دریافت لایه های اطلاعاتی و استفاده از پایگاه اطلاعاتی سازمان ها و دستگاههای ذیربط در حوزه مدیریت بحران و بارگذاری آنها را انجام می دهیم.
رئیس مرکز مدیریت اطلاعات و حوادث سازمان مدیریت بحران کشور گفت: با استناد به بند 5 از ماده 8 (مستندسازی حوادث،اقدامات و تجزیه و تحلیل آنها) و همچنین بند 17 از ماده 8 ایجاد نظام مدیریت جامع اطلاعات به کمک شبکههای اطلاعاتی مراکز علمی ـ تحقیقاتی ذیربط و سازمانهای اجرایی مسئول و تشکیل مرکز مدیریت اطلاعات و حوادث وابسته به سازمان انجام میشود.
رحمتی ادامه داد: همچنین قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور در سامانه طراحی شده برای مدیریت بحران، اصلیترین عنصر و مشخصه بارز سیستم است و تمام مراحل از ثبت اطلاعات در هنگام بروز حادثه،تا ثبت خسارات،بودجه،پروژه ها،تجهیزات،آموزشها و مانورها و شورای هماهنگی استانها و... را در برمیگیرد.
رحمتی گفت: مواردی مثل دریافت اطلاعات از هواشناسی کشور،موسسه ژئوفیزیک، سازمان امداد و نجات، راهداری و حمل و نقل جادهای وسیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) پرداخته شده است.
رئیس مرکز مدیریت اطلاعات سازمان مدیریت بحران کشور گفت: این سیستم جدید به منظور اتوماسیون اطلاعاتی مدیریت بحران با رویکرد مدیریت اطلاعاتی حوادث و به صورت Web Base در قالب10 زیر سیستم پیادهسازی شده است.(فارس)
نظر شما